Zeptali jsme se

Pavel Čihák: Je pro mě zcela nepochopitelné, že malá skupina lidí může stále brzdit potřebu většiny…

22. 9. 2015 DSC05959

Sobotní otevření Tunelového komplexu Blanka v Praze a úterní slavnostní zahájení stavby dalších více než osmi kilometrů dálnice D3 na jihu Čech otevírá otázku, kdy se opět rozběhne dostavba Pražského okruhu, který metropole nutně potřebuje.

Obrátili jsme se proto na poslance Pavla Čiháka (ANO) s několika otázkami, které se týkají jak Blanky, tak i zatím nedokončeného Pražského okruhu, tedy především té části, která by měla spojit Běchovice s dálnicí D1 – tedy stavby označovaní jako SOKP 511.

Pavel Čihák

Pavel Čihák

Pětapadesátiletý kolínský rodák, který nyní žije v pražských Kunraticích, se v roce 2013 stal poslancem za Středočeský kraj a v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR se věnuje i dopravní problematice. Je členem Hospodářského výboru a působí i v podvýborech pro dopravu, pro myslivost, rybářství, včelařství, zahrádkářství a chovatelství a také v podvýboru pro lesní a vodní hospodářství.

Na svém webovém profilu se pan poslanec prezentuje mottem: Chci pomoci všem, kteří chtějí jezdit bezpečně po našich silnicích, a zabojovat za zlepšení stavu naší silniční a železniční sítě. Vzhledem k tomu, že Pavel Čihák je také předsedou Spolku pro výstavbu silničního okruhu kolem Prahy, tedy nevládní zájmové organizace, která sdružuje fyzické i právnické osoby, kterým není lhostejné řešení dopravní situace ve Středočeském kraji a na území hlavního města, tak je osobou v této oblasti nanejvýše povolanou.
A po malém úvodu již přejděme k několika otázkám:

Kudy vede stavba SOKP 511.

Kudy vede stavba SOKP 511.

SOKP 511: Praha se po dlouhém zdržení konečně dočkala otevření Blanky. Jaký z toho máte pocit?
Pavel Čihák:
 Velmi dobrý. Když opomenu problémy při realizaci, finanční náročnost a politické pletichy, tak je tunel velkou pomocí pražské dopravě.

SOKP 511: Blanka ale není samostatnou stavbou, ale součástí městského okruhu. Myslíte si, že jeho dokončování už bude s menšími problémy a rychlejší?
Pavel Čihák:
 Ano, Blanka je jednou ze součásti vnitřního městského okruhu, na kterém je třeba následně pokračovat. Provoz a plynulost dopravy nám velice rychle napoví, kde vzniknou problémy a co je nutné rychle řešit a realizovat.

SOKP 511: Výstavba městského „malého“ okruhu v lecčems připomíná jeho většího bratra, kterým je také nedokončený „velký“ či „vnější“ Pražský okruh. Myslíte si, že i zde se věci již rozběhnou?
Pavel Čihák:
 V to doufám. Je pro mě zcela nepochopitelné, že malá skupina lidí může stále brzdit potřebu většiny, což je zahájit a co nejdříve dokončit další etapy SOKP. Stavba 511 je zcela zásadní pro zklidnění a usměrnění pražské dopravy jako celku.

SOKP 511: V současné době je v nejpokročilejším stádiu příprav stavba SOKP 511, která by od Štěrboholské radiály a Běchovic konečně spojila dálnici D1 a již funkční segmenty okruhu do jednoho celku, který by nejen Praze výrazně ulehčil. Dá se i zde čekat zrychlení příprav, které by třeba kamiony odvedly z vyhlídkové jízdy po Spořilově a poslaly je tam, kam patří, tedy na dálnici, na Pražský okruh?
Pavel Čihák:
 Stavba 511 by měla být jasně zařazena mezi priority Ministerstva dopravy ČR a pražského magistrátu Bohužel tomu tak není a realizace se stále odkládá. Ti, co to systematicky zdržují, jsou spekulanti, korupčníci a zároveň zástupci různých zájmových skupin.

Více o Pražském okruhu najdete například na stránkách SOKP 511 .

A co vy, milí čtenáři,
jak se díváte na problémy s dopravou,
které přináší nedokončený Pražský okruh?

Napište nám!

DSC05946