Lampárna

Strakonická dostala nový pruh pro autobusy

20. 11. 2015 pruh pro autobusy strakonická barrandovský most ropid 103

Obrátila se na nás řada čtenářů, kteří do centra Prahy přijíždějí po Strakonické, s dotazem, zda dokáže město něco udělat s tím, že po dokončení Blanky je zde často pojízdné parkoviště a jen těžko se dá rozumně jezdit do práce. Máme pro ně dobrou zprávu, která ale asi mírně naštve řidiče individuální automobilové dopravy.

Od středy 18. listopadu 2015 pomáhá autobusům přijíždějícím do Prahy po Strakonické ulici nový vyhrazený jízdní pruh. Netýká se jen PID, ale je určen i pro ostatní autobusy veřejné linkové dopravy. Pruh začíná u počátku odbočení na Barrandovský most (směr Jižní spojka) a končí před připojením k pruhům z Barrandovského mostu. Zhruba po dvou měsících tak okolí Barrandovského mostu dostává další preferenci autobusů.

Starší preference

pruh pro autobusy strakonická barrandovský most ropid 106 pruh pro autobusy strakonická barrandovský most ropid 107Sice krátký, ale účinný BUS pruh na sjezdu z Barrandovského mostu na Smíchov totiž již od 15. září 2015 zrychluje a zjednodušuje průjezd páteřním linkám 118, 125, 196, 197 a 253. Ráno jde dohromady skoro 50 spojů za hodinu.
„Nový vyhrazený pruh zrychluje průjezd autobusů především v ranní špičce o cca 2 minuty, a to zejména při kolonách vzniklých regulací vjezdu do tunelu Mrázovka a dalších návazných tunelů,“ uvedl tiskový mluvčí ROPID Filip Drápal. „Navíc nově linky 118, 196, 197 a 253 jedou ve stejném jízdním pruhu z branické nájezdové rampy až k odbočení k zastávce Lihovar. V původním stavu musely v pozměněné oblasti dvakrát měnit jízdní pruh,“ dodal mluvčí.

pruh pro autobusy strakonická barrandovský most ropid 105

Nová preference

pruh pro autobusy strakonická barrandovský most ropid 104 pruh pro autobusy strakonická barrandovský most ropid 101Nově vyhrazený pruh vznikl z „nadbytečného“ levého pruhu, který byl před připojením k těm „barrandovským“ ukončen změnou dopravního režimu v září v reakci na rostoucí intenzity provozu po spuštění Blanky. Hustší provoz si bohužel vynucuje stále častější regulace provozu na vjezdu do tunelu Mrázovka a tím vznikají kolony v oblasti levobřežního předpolí Barrandovského mostu. Součástí opatření je i úprava řazení na příjezdu po Strakonické ulici (nově je pravý pruh veden přímo na Barrandovský most).

pruh pro autobusy strakonická barrandovský most ropid 102Délka vyhrazeného jízdního pruhu je 850 metrů, ve špičce zde projede 48 autobusů klasické MHD a 15 dalších linek. Dosud byla běžná jízdní doba 5-6 minut, nově je 1 minuta. Realizaci opatření zajistila Technická správa komunikací hl. m. Prahy na základě podkladů zajištěných ROPIDem a potvrzených Odborem dopravních agend Magistrátu hl. m. Prahy.

Další možnosti

Protože ve Strakonické ulici dochází běžně k výrazným zpožděním autobusů (15-30 minut), jsou dále prověřovány možnosti zlepšení průjezdnosti pro veřejnou dopravu. Nejkomplikovanější poměry (nedostatečná šířka komunikace) jsou však v klíčovém úseku od zastávky Dostihová po začátek nového BUS pruhu před Barrandovským mostem. Nadějnější úsek mezi Lahovickým mostem a zastávkou Dostihová musí být však podrobněji prověřen (zejména únosnost vozovky v odstavném pruhu).