Pražské recepty

Koláč z listového těsta s fenyklem a tuřínovými listy

25. 6. 2015 Kolac z listoveho testa (strana 62)

Ingredience:
– 1 lžíce olivového oleje
– ½ bulvy fenyklu, nakrájené na tenké plátky
– 2 stroužky česneku, podrcené
– ¼ cibule, nakrájené na tenké plátky
– trs tuřínových listů, nasekaných
– mouka na vyválení těsta
– 1 balení (400 g) veganského listového těsta
– mořská sůl
– čerstvě mletý černý pepř
(uvedená množství jsou pro cca 8 až 10 kousků)

Postup přípravy:
Zpracování: 5 minut ; Tepelná úprava: 25 minut

Troubu předehřejte na 190 °C. Na plech rozložte pečicí papír.
Ve velké pánvi zahřejte olivový olej. Přidejte fenykl a smažte několik minut, dokud fenykl nezměkne. Přidejte česnek, cibuli a listy tuřínu. Pokračujte ve smažení asi 3 až 4 minuty, dokud nebudou listy měkké. Ochuťte solí a pepřem a odstavte z plotny.
Na pomoučeném válu vyválejte listové těsto do tvaru obdélníka o rozměrech asi 25 × 40 cm a dejte ho na plech. Na těsto rozložte směs fenyklu a listů tuřínu. Nechte nepokrytý okraj široký asi 2,5 cm, aby se těsto mohlo při pečení nafouknout. Vložte do trouby a pečte 15 až 20 minut, nebo dokud se na něm nezačnou vytvářet šupinky a nezačne hnědnout. Vyndejte koláč z trouby, nakrájejte a podávejte.

1500019-Synergie-Zelena kucharka pro kazdy den-obalka BC.indd

Slovo autorky: Slaný koláč mám ráda jako předkrm a s listovým těstem se opravdu pracuje velmi jednoduše. Tento koláč můžete rozkrájet na menší porce a servírovat je více lidem, nebo je podávat s velkým salátem jako lehký oběd pro 4 osoby. A tip na závěr pro vás – pokud nemáte tuřínové listy, můžete je skvěle nahradit směsí špenátu a rukoly, asi 4 volně naplněné hrnky.

Uvedený recept je z kuchařky Zelená kuchyně pro každý den z vydavatelství Synergie Publishing. Autorka Jessika Nadel v ní nabízí více než 100 „zelených receptů“, které mohou zachutnat každému, včetně celiaků, protože mnohé z nich jsou zároveň bezlepkové. V kuchařce najdete jídla z pozapomenutých druhů zeleniny, jako jsou potočnice nebo listy pampelišky, ale zároveň i pokrmy z klasické „zelené zeleniny“, která je k mání na každém slušnějším tržišti, supermarketu či bioobchodě nebo kterou si můžete i vypěstovat na vlastní zahrádce tedy ze špenátu, brokolice, kapusty či cukety a dalších.