Aktuálně

Na Pražském okruhu hořel v Lochkovském tunelu kamion, doprava se vzpamatovává ještě teď

25. 10. 2016 24.10.2016 - 5:15, Praha 5, Lochkovský tunel - Jednotky HZS Praha stanice č. 2, 7 a 8 likvidovaly pomocí tří "C" proudů požár nákladního automobilu. Ten byl požárem zcela zničen.

Jednotky HZS hl. m. Prahy ze čtyř stanic – Radotín, Smíchov, Petřiny a centrály – likvidovaly v pondělí 24. října 2016 nad ránem pomocí tří „C“ proudů požár nákladního automobilu v Lochkovském tunelu. Kamion byl požárem zcela zničen.

Požár kamionu s nákladem plastových provazů a lan měli hasiči pod kontrolou během půl hodiny. Škoda na tunelu a vozidle je odhadnutá na 3 miliony korun. Příčinou vzniku požáru byla technická závada v motorové části tahače. Řidič kamionu byl v pořádku.

Událost si vynutila uzavření celého tunelu. Vzhledem k tomu, že k požáru došlo v 05:15 hod., tak na sebe problémy nenechaly dlouho čekat. Přišla totiž ranní špička a doprava na jihu metropole začala kolabovat. Kamiony stály kam se jen člověk podíval a zdržení rostla do desítek minut. Postupně se problémy přenesly skoro na celou Prahu.

pozar-kamionu-v-lochkovskem-tunelu-002Na Pražském okruhu – dálnici D0 – musel být kvůli kolonám napřed uzavřen i Cholupický tunel a později blokově odbavován. Nápor se přenesl na Strakonickou, která stála již od dojezdu D4. V obráceném směru dostala na frak Barrandovská, která přebírala zátěž za uzavřený okruh. Jelikož je Jižní spojka mezi Barrandovským mostem a magistrálou – dálnicí D1 ve stavu oprav středového tělesa, ani tudy si nikdo příliš nepomohl. Všude se jen stálo, stálo a pak lehce popojíždělo. A v příštích dnech to asi o moc lepší nebude…

V Lochkovském tunelu byl po skončení zásahu po čase povolen provoz v jedné tunelové rouře, druhá zůstala a zůstává zavřená – odhad je až do 9. listopadu 2016 do 08:20 hod. Z tohoto důvodu se Lochkovským tunelem jezdí obousměrně jen v jedné tunelové rouře, což znamená významné omezení propustnosti.

Jak je vidět, tak Pražský okruh potřebuje nejen stavbu SOKP 511, ale aby byl dokončen celý, a to co nejdříve. Neexistující severní kvadrant (stavby SOKP 519, 518 a 520), tedy od dálnice D7, přes D8 k D10 a D11 by byly schopny při takovémto karambolu jistě část zátěže bezpečně převzít. No a po doopravovaném úseku SOKP 510 by mohla tranzitní doprava klidně pokračovat k dálnici D1, tedy pokud by byla hotova stavba SOKP 511.

apha-po-0822

Pondělí

apha-ut-0842

Úterý