Víte to?

Z Povltavské k Bulovce již v určité hodiny neodbočíte

25. 1. 2016 Povltavská Bulovka zákaz odbočení  002

Tunelový komplex Blanka přinesl do pražské dopravy mnoho pozitivního, ale tu a tam i problémy. Není divu. Současná Blanka totiž na straně u Pelc-Tyrolky nemá důstojné pokračování. Řidiči se proto všemožně snaží získat nějakou tu minutku a používáním zkratek pak blokují hlavní tahy.

To je právě případ lokality pod Nemocnicí Bulovka. Místo toho, aby zde Blanka, resp. pokračování Městského okruhu zmizelo pod zem či mohlo navázat na kapacitní komunikaci, projíždí doprava v jednom ze směrů Povltavskou ulicí. Ne každý řidič totiž zde chce pokračovat Proseckou radiálou (ulicí V Holešovičkách). A pak už jen stačí chvilka zablokování Povltavské, a kolony rostou a rostou, a někdy sahající až k mostu Barikádníků.

Povltavská Bulovka zákaz odbočení  004Absence tzv. Blanky 2 či zkapacitnění Povltavské je bohužel v říši přání, a tak se musí problém řešit zákazy. Periodický špunt, který vznikal na Povltavské, zmírňuje již skoro měsíc zákaz odbočování do ulice Bulovka. Netradičně však jen v časovém rozmezí dopravní špičky: od 7 do 10 hodin ráno a od 16 do 19 hodin odpoledne. Kvůli zvýšenému počtu vozidel projíždějících ulicí Povltavská se zde tvořily zmíněné kolony aut.

Protože v ulici Povltavská není prostor na vytvoření odbočovacího pruhu, musel magistrát sáhnout k netradičnímu omezení. Někteří řidiči si totiž zvykli cestu směrem na Prosek zkracovat komunikací Povltavská a dále okolo Nemocnice Na Bulovce. Jenže otevřením tunelu Blanka u mostu Barikádníků doprava na úzké silnici zhoustla. Nyní tak budou muset řidiči využívat především ulici V Holešovičkách, která je uzpůsobena tranzitní dopravě.

Povltavská Bulovka zákaz odbočení  003Jak je z uvedeného případu vidět, tak metropoli budou bohužel ještě dlouhé roky provázet problémy pramenící z toho, že se vnější dálniční Pražský okruh, silniční vnitřní Městský okruh a propojující spojky a radiály budují pomalu a v horším případě vůbec. A nejde jen o problémy, které dopadají na řidiče. Tím, že doprava jezdí místy, kudy by vůbec neměla, trpí i obyvatelé celého města.
Na výmluvy, že nejsou peníze, že by měl pomoci stát, že to blokují aktivisté, že tomu brání EIA, že… už veřejnost pomalu přestává slyšet.